Jak se nenachytat při výběru zákazníka

Vedete dlouhá léta svou malou živnost řemeslníka na volné noze nebo jste v roli majitele obrovské stavební firmy? Ať tak či tak, v obou případech musíte jednat s lidmi, jinak byste si nevydělali žádné finanční prostředky. V konečném důsledku byste neměli za co živit sebe, ani svou rodinu. Mnozí z vás budou znát zlaté české pravidlo, že zákazník má vždy první a poslední slovo. Vy, jakožto řemeslník nebo majitel stavební firmy byste jej pokaždé měli poslechnout. Nezáleží na tom, že jim radíte v jejich prospěch. Když si zákazník postaví svou hlavu, je to vždy problémem. Jak se nenechat nachytat při výběru zákazníka?


Zdroj: Pexels

Komunikace při spolupráci je základem vztahu

Jestliže jste se zákazníkovi ozvali pomocí poptávkového portálu a jednáte o možné spolupráci, snažte se udržovat kontakt. Komunikace je základem pracovního vztahu. Pokud ji podceníte, může se ve finále zákazník rozhodnout pro jiného řemeslníka nebo stavební firmu. Mějte na paměti, že se jedná o člověka, který vašemu řemeslu nerozumí. Jednejte s ním v tomto duchu. Nesnažte se ho dlouze a zbytečně přesvědčovat o něčem, čemu nevěří. Raději mu to ukažte na příkladu. Může se stát, že zákazník sám neví, co od řemeslníka vyžaduje. Nedokáže s přesností popsat problém. Především se s ním nepouštějte do konfliktu.

Zákazník není pánem!

Pokud se zabýváte několika letým pravidlem, že zákazník je náš pán, měli byste od něj upustit. Jak bylo popsáno v odstavci výše, zákazník je člověk bez znalostí ve vašem oboru. Jestliže si o určitých věcech myslíte, že jsou chybné, ukažte mu správné řešení. Pochopitelně to proveďte bez zbytečných konfliktů, které by zákazníka přiměly od vás odejít.

Předem si stanovte podmínky a cenu

Víte, jak se nenachytat při výběru zákazníka? Zlatým pravidlem není bod, který praví, že zákazník je našim panem. Pravidlo, které potřebujete vědět spočívá v tom, že byste si předem měli stanovit podmínky a cenu spolupráce. Nejlépe tuto formu podtrhnout formou psané smlouvy.

Vlastníte stavební firmu nebo jste řemeslníkem na volné noze? Pokud ano, jak to máte se zákazníky vy?

Vítáme Vás na našem Facebooku a prosím dejte nám L%C3%ADke!